норвежки автомобилен състезател, пилот от Световният рали шампионат.
Той дебютира в Световния рали шампионат през 1998 г., а през 1999 година подписва договор със заводският тим на Форд. На следващата година, Солберг започва успешното си партньорство с друг заводски тим – Субару (на английски език – Subaru World Rally Team), което ще доведе до Световната титла за 2003 година с този тим.
Със Субару, Солберг завършва втори в генералното класиране, след финландската звезда Маркус Грьонхолмпрез 2002 г., но през 2003 година става първият норвежки пилот, който печели титлата при пилотите. През следващите два сезона, той завършва като подгласник на шесткратният световен първенец Себастиен Льоб. След оттеглянето Субару от WRC шампионата в края на сезон 2008, Солберг участва като частен пилот, първоначално със автомобил Ситроен Ксара WRC (модел 2005), а от Рали каталуния със значително по-модерният и конкурентен Ситроен C4 WRC.
Солберг спечелва националния шампионат за коли с дистанционно управление, когато е на 13-годишна възраст. Младият Петер е наследил интереса си към моторните спортове от родителите – майка Тове и баща Терхе, които са състезатели по „bilcross“ (по-малка версия на рали-крос). Петер помага във фамилната ферма и по възстановяването на използваните от родителите му в състезанията автомобили, тъй като той още не е достатъчно възрастен, за да кара. Той участва за пъри път в „bilcross“ през 1992 г., три дни след 18-тия си рожден ден и само ден, след като получава шофьорска книжка. Става шампион в норвежкия рали-крос шампионат, както и в шампионата по рали-изкачване през 1995 (печели 19 от 21 състезания) и 1996 година (печели 15 от общо 19 състезания).
През 1998 г. става шампион на Норвегия (по-голямият му брат Хенинг Солберг, е печелил този шампионат пет пъти подред, в периода между 1999 и 2003 г.).